حقیقت صراط

حقیقت صراط: خدای متعال در سوره های متعددی از قرآن کریم با اشاره به مسأله مهم هدایت ، مردم را به روی آوردن به صراط مستقیم دعوت می کند و آن را ضرورتی برای هدایت و تکامل بشریت معرفی می نماید.
دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۲ ب.ظ

4 اثر شوم دروغگویی



4 اثر شوم دروغگویی


حقیقت صراط: نفاق در دورویی و دوگانگی ظاهر و باطن خود را نشان می دهد و چون دروغگو تلاش می كند حقایق را بپوشاند و وارونه جلوه دهد، به تدریج صفت زشت نفاق در درون او لانه می كند. حضرت امیر مۆمنان علیه السلام می فرماید: «دروغ به نفاق منجر می شود.»
( ادامه مطلب )

دروغ

دروغگویی یکی از زشترین  زذایل اخلاقی است، دروغ گفتن بلاهای زیادی را دامنیگر ما می کند که تا قیامت از اثرات سوء آنها رهایی نخواهیم داشت.

در اینجا به تعدای از پیامدهای سوء دروغگویی اشاره می کنیم:

 
1. نابودكنندة ایمان

امام باقر علیه السلام فرمود: «إِنَّ الْكَذِبَ هُوَ خَرَابُ الْإِیمَانِ؛1 واقعاً دروغ باعث نابودی و خرابی ایمان است.»

امیر مۆمنان علیه السلام نیز می فرمایند: «جَانِبُوا الْكَذِبَ فَإِنَّهُ یُجَانِبُ الْإِیمَان ؛2 از دروغ دوری كنید؛ زیرا ایمان را دور می كند.»

قرآن كریم دروغ پردازی را ویژة افراد بی ایمان می داند: [إِنَّما یَفْتَرِی الْكَذِبَ الَّذینَ لا یُۆْمِنُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْكاذِبُونَ[؛3 «تنها كسانی دروغ پردازی می كنند كه به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغگویانند.»

«حسن بن محبوب» كه از اجلای اصحاب امام صادق علیه السلام است، می گوید: از حضرت پرسیدم: آیا امكان دارد مۆمن بخیل باشد؟ حضرت فرمود: آری. پرسیدم: آیا می شود ترسو باشد؟ فرمود: آری. پرسیدم: آیا ممكن است دروغگو باشد؟ فرمود: «قَالَ لَا وَ لَا خَائِناً ثُمَّ قَالَ یُجْبَلُ الْمُۆْمِنُ عَلَى كُلِّ طَبِیعَةٍ إِلَّا الْخِیَانَةَ وَ الْكَذِبَ؛4 نه و خائن نیز نیست. مۆمن دارای هر سرشتی می شود، جز دروغ و خیانت.»
 
2. محرومیت از هدایت الهی


قرآن كریم می فرماید: [إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدی مَنْ هُوَ كاذِبٌ كَفَّارٌ[؛5 «همانا خداوند، دروغگوی ناسپاس را هدایت نمی نماید.»

همچنین می فرماید: [إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدی مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ[؛6 «همانا خداوند كسی را كه افراط كار و دروغگو باشد، هدایت نمی كند.»
كفر عملی، آن است كه شخص مسلمان است، احكام ظاهری اسلام نظیر طهارت، حلیّت ذبیحه، دفن در قبرستان مسلمین، جواز نكاح و... را دارد و ممكن است از گناهش نیز توبه كند، و در نهایت چنین شخصی اگر واجبات را رها و گناهان را انجام دهد، فاسق به حساب می آید، نه كافر عملی. مهم عاقبت و لحظة قبل الموت است، اگر رحمت الهی شامل او گردد و مۆمن از دنیا برود، بهشتی است، و گرنه جهنمی

خدای مهربان در مراحل اوّلیه، زمینة هدایت را برای همگان فراهم می كند؛ پیامبران و كتب آسمانی نیز «هدیً للناس» هستند؛ ولی در گامهای بعدی، تنها دلهایی می توانند نور هدایت را جلب كنند كه ضمیر صاف و آینة دل را نابود نكرده، با دروغگویی و گناه، گیرنده های جان خویش را كور و خراب ننموده باشند، كه در این صورت حتی قرآن نیز ـ كه شفا و رحمت است ـ برای آنان زیانبار خواهد شد: [وَ لا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً[؛7 «قرآن مایة شفا و رحمت را نازل می كنیم؛ ولی همین برای ستمگران جز زیان و خسارت افزایش نمی دهد.» نظیر قند برای دارندة یرقان و مرض قند.

  بر سیه دل چه سود خواند وعظ                     نرود میخ آهنین در سنگ 8

 
3. زمینه سازی كفر

دروغ، دالان كفر است. هرگاه با گناه دل از ایمان تهی شود، كفر و نفاق جایش را پر می كند. اگر گناه تداوم یابد، تمامی صفحة دل را سیاه می كند و قلب سیاه، توان دریافت و استفاده از نور توحید را از دست می دهد.

به بیان دیگر، ادامة گناه، قساوت قلب می آورد و قساوت قلب، ماهیّت انسانی را تغییر می دهد. هرگاه ماهیت انسان به حیوان تبدیل شود، انقلاب ماهیت یا بازگشت به حالت اولیه تقریباً محال است؛ البته تا پیش از تغییر و دگرگونی ماهوی، جای توبه و انابه یا توفیق بازگشت وجود دارد.

نفاق

مردی به محضر حضرت رسول اكرم صلی الله علیه وآله وسلم مشرف شد و پرسید: ای رسول خدا! كار جهنّمیها چه بوده است؟ حضرت فرمودند: «الْكَذِبُ إِذَا كَذَبَ الْعَبْدُ فَجَرَ وَ إِذَا فَجَرَ كَفَرَ وَ إِذَا كَفَرَ دَخَلَ النَّار؛9 [كار جهنمیها] دروغ [بوده است.] آن گاه كه بنده دروغ بگوید، فاسق و منحرف می گردد و هرگاه فاسق شود، كافر می شود و هرگاه كافر گردد، وارد آتش می شود.»

 
4. بسترساز نفاق

نفاق در دورویی و دوگانگی ظاهر و باطن خود را نشان می دهد و چون دروغگو تلاش می كند حقایق را بپوشاند و وارونه جلوه دهد، به تدریج صفت زشت نفاق در درون او لانه می كند.

حضرت امیر مۆمنان علیه السلام می فرماید: «الْكِذْبُ یُۆَدِّی إِلَى النِّفَاقِ؛10 دروغ به نفاق منجر می شود.»

از پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل است كه: «الْكِذْبَ بَابٌ مِنْ أبْوَابِ النِّفَاقِ؛11 دروغ دری از درهای نفاق است.»

از حضرت صادق علیه السلام از قول نبی اكرم صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است: «ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِیهِ كَانَ مُنَافِقاً وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّى وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ مَنْ إِذَا ائْتُمِنَ خَانَ وَ إِذَا حَدَّثَ كَذبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْل؛12 سه چیز است كه در هر فردی باشد، منافق خواهد بود، اگرچه روزه بگیرد و نماز بخواند و گمان كند كه مسلمان است: كسی كه وقتی او را امین شمارند، خیانت كند و آن گاه كه سخن براند، دروغ گوید و آن گاه كه پیمان بندد، پیمان شكند.»
ادامة گناه، قساوت قلب می آورد و قساوت قلب، ماهیّت انسانی را تغییر می دهد. هرگاه ماهیت انسان به حیوان تبدیل شود، انقلاب ماهیت یا بازگشت به حالت اولیه تقریباً محال است؛ البته تا پیش از تغییر و دگرگونی ماهوی، جای توبه و انابه یا توفیق بازگشت وجود دارد

دل نیارامد ز گفتار دروغ                  آب و روغن هیچ نفروزد فروغ

 

قرآن می فرماید: [فَأَعْقَبَهُمْ نِفاقاً فی قُلُوبِهِمْ إِلى یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِما أَخْلَفُوا اللَّهَ ما وَعَدُوهُ وَ بِما كانُوا یَكْذِبُونَ[؛13 «در نتیجة [بخل] به سزای آنكه با خدا خلف وعده كردند و از آن روی كه دروغ می گفتند. در دلهایشان تا روزی كه او را دیدار می كنند نفاقی را بر جای گذاشت.»

انواع كفر و نفاق


كفر و نفاق دو گونه است: عقیدتی و عملی. کفر عقیدتی، نظیر الحاد و شرك و کفر اهل كتاب.

و كفر عملی، آن است كه شخص مسلمان است، احكام ظاهری اسلام نظیر طهارت، حلیّت ذبیحه، دفن در قبرستان مسلمین، جواز نكاح و... را دارد و ممكن است از گناهش نیز توبه كند، و در نهایت چنین شخصی اگر واجبات را رها و گناهان را انجام دهد، فاسق به حساب می آید، نه كافر عملی. مهم عاقبت و لحظة قبل الموت است، اگر رحمت الهی شامل او گردد و مۆمن از دنیا برود، بهشتی است، و گرنه جهنمی.

منظور روایاتی كه تارك الصلاة، مانع الزكاة، یا متخلّف از وعده و دروغگو را كافر قلمداد می كنند، همین كفر عملی است، نه عقیدتی.



نوشته شده توسط elaheh solimani
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

حقیقت صراط

حقیقت صراط: خدای متعال در سوره های متعددی از قرآن کریم با اشاره به مسأله مهم هدایت ، مردم را به روی آوردن به صراط مستقیم دعوت می کند و آن را ضرورتی برای هدایت و تکامل بشریت معرفی می نماید.

مترجم سایت

حقیقت صراط

صراط بهشت ، ظهور قابليت‌ها در قيامت است

پس‌ رسيدن‌ به‌ بهشتِ فعليّت‌، يعني‌ بهشتِ بعد از طيّ عالم‌ برزخ‌ در قيامت‌، بعد از امتحانات‌ در دنيا بوده‌؛ و هر كس‌ امتحانانش‌ بهتر و نتيجه‌اش‌ عاليتر باشد، به‌ صراط‌ مستقيم‌ نزديكتر و به‌ راه‌ و روش‌ عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ مناسب‌تر و ملايم‌تر است‌.

اصحاب‌ اليمين‌: يعني‌ سعادتمندان‌ و نيكاني‌ كه‌ كارهاي‌ خوب‌ انجام‌ ميداده‌اند و از زشتي‌ها پرهيز مي‌نموده‌اند، ولي‌ نتوانسته‌اند ريشه علاقۀ به‌ دنيا و ماسِوَی‌ الله‌ را در وجودشان‌ بسوزانند. و منظور از «دنيا» غير خداست‌؛ هر چه‌ باشد، و هر مقام‌ و درجه‌ و فضيلتي‌ بوده‌ باشد.

غير خدا هر چه‌ هست‌ دنياست‌، گرچه‌ بهشت‌ و مقام‌ باشد. زيرا دنيا يعني‌ حيات‌ دانيه‌؛ و كسي‌ كه‌ منظور و مقصودش‌ مقصور و محصور در ذات‌ اقدس‌ حضرت‌ احديّت‌ نبوده‌ باشد، در زندگي‌ پس‌ زيست‌ ميكند گر چه‌ داراي‌ فضائل‌ و مكارمي‌ هم‌ بوده‌ باشد.

اصحاب‌ اليمين‌ از روي‌ جهنّم‌ عبور ميكنند؛ و چون‌ حقيقت‌ آتش‌ را درنيافته‌اند و بدان‌ در دنيا قدري‌ نزديك‌ شده‌اند، مانند شخص‌ سواره‌ و يا پياده‌ هستند كه‌ از ديدن‌ مناظر دوزخ‌ در وقت‌ عبور در دهشت‌ است‌ و از حرارت‌ و هواي‌ نامطبوع‌ آن‌ قدري‌ ناراحت‌ است‌.

 


p30web

جدول پخش ورزش از تلویزیون

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

ابزار هدايت به بالاي صفجه

یوزر و پسورد 32

الکسا

ابزار وبلاگ



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
بایگانی
کلمات کلیدی

فرق بین مُخلِص و مُخلَص چیست؟

فرا رسیدن سالروز اربعین حسینی(ع)

دلیل بزرگداشت اربعین حسینی چیست‌؟

آیا یهودیان و مسیحیان به بهشت می‌روند؟

چرا دعاهایمان مستجاب نمیشود ؟

واژه ای زیبا در آیة الکرسی

سه گروه که خدا به آنها لبخند می زند!

این افراد در قیامت اژدهایی به گردنشان آویزان است!

آشنایی با توصیه‌های معنوی برای شب یلدا

3 توصیه قرآن کریم برای دولت اعتدال

پنج دستورالعمل برای انسانیت

8 عذاب روحی جهنمیان !

نعل اسب از خرافه تا واقعیت !؟+عکس

بهترین راه به جای توبه کردن چیست؟

5 تکنیک برای دوستی‌های عمیق‌تر در اسلام

رسالت نهج البلاغه چیست؟

محبوب‌ترین بنده خدا در کلام امام علی(ع)

اهمیت عدد چهل در متون دینی

خشت آخر خانه نبوت

اربعین حسینی

22شرط برای حفظ قرآن

جدول تمام مراسمات اربعین حسینی : جدول

یک اربعین اسیر بلایم

اسیر عشق

نمونه هایی از غلو درباره امام حسین(ع)

اعمال روز اربعین + متن کامل زیارت

آیه‌ای که امام حسین(ع) در راه کربلا خواند

فرازی از زیارت اربعین

آیاتی در مورد هدایت

40 پاداش باورنکردنی برای یک زیارت

نویسندگان
آخرین نظرات

مجله نایت پلاس


دریافت کد مجله

کد اخبار

کد اخبار

کد اخبار

کد اخبار

کد اخبار

4 اثر شوم دروغگویی

دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۲ ب.ظ


4 اثر شوم دروغگویی


حقیقت صراط: نفاق در دورویی و دوگانگی ظاهر و باطن خود را نشان می دهد و چون دروغگو تلاش می كند حقایق را بپوشاند و وارونه جلوه دهد، به تدریج صفت زشت نفاق در درون او لانه می كند. حضرت امیر مۆمنان علیه السلام می فرماید: «دروغ به نفاق منجر می شود.»
( ادامه مطلب )

دروغ

دروغگویی یکی از زشترین  زذایل اخلاقی است، دروغ گفتن بلاهای زیادی را دامنیگر ما می کند که تا قیامت از اثرات سوء آنها رهایی نخواهیم داشت.

در اینجا به تعدای از پیامدهای سوء دروغگویی اشاره می کنیم:

 
1. نابودكنندة ایمان

امام باقر علیه السلام فرمود: «إِنَّ الْكَذِبَ هُوَ خَرَابُ الْإِیمَانِ؛1 واقعاً دروغ باعث نابودی و خرابی ایمان است.»

امیر مۆمنان علیه السلام نیز می فرمایند: «جَانِبُوا الْكَذِبَ فَإِنَّهُ یُجَانِبُ الْإِیمَان ؛2 از دروغ دوری كنید؛ زیرا ایمان را دور می كند.»

قرآن كریم دروغ پردازی را ویژة افراد بی ایمان می داند: [إِنَّما یَفْتَرِی الْكَذِبَ الَّذینَ لا یُۆْمِنُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْكاذِبُونَ[؛3 «تنها كسانی دروغ پردازی می كنند كه به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغگویانند.»

«حسن بن محبوب» كه از اجلای اصحاب امام صادق علیه السلام است، می گوید: از حضرت پرسیدم: آیا امكان دارد مۆمن بخیل باشد؟ حضرت فرمود: آری. پرسیدم: آیا می شود ترسو باشد؟ فرمود: آری. پرسیدم: آیا ممكن است دروغگو باشد؟ فرمود: «قَالَ لَا وَ لَا خَائِناً ثُمَّ قَالَ یُجْبَلُ الْمُۆْمِنُ عَلَى كُلِّ طَبِیعَةٍ إِلَّا الْخِیَانَةَ وَ الْكَذِبَ؛4 نه و خائن نیز نیست. مۆمن دارای هر سرشتی می شود، جز دروغ و خیانت.»
 
2. محرومیت از هدایت الهی


قرآن كریم می فرماید: [إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدی مَنْ هُوَ كاذِبٌ كَفَّارٌ[؛5 «همانا خداوند، دروغگوی ناسپاس را هدایت نمی نماید.»

همچنین می فرماید: [إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدی مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ[؛6 «همانا خداوند كسی را كه افراط كار و دروغگو باشد، هدایت نمی كند.»
كفر عملی، آن است كه شخص مسلمان است، احكام ظاهری اسلام نظیر طهارت، حلیّت ذبیحه، دفن در قبرستان مسلمین، جواز نكاح و... را دارد و ممكن است از گناهش نیز توبه كند، و در نهایت چنین شخصی اگر واجبات را رها و گناهان را انجام دهد، فاسق به حساب می آید، نه كافر عملی. مهم عاقبت و لحظة قبل الموت است، اگر رحمت الهی شامل او گردد و مۆمن از دنیا برود، بهشتی است، و گرنه جهنمی

خدای مهربان در مراحل اوّلیه، زمینة هدایت را برای همگان فراهم می كند؛ پیامبران و كتب آسمانی نیز «هدیً للناس» هستند؛ ولی در گامهای بعدی، تنها دلهایی می توانند نور هدایت را جلب كنند كه ضمیر صاف و آینة دل را نابود نكرده، با دروغگویی و گناه، گیرنده های جان خویش را كور و خراب ننموده باشند، كه در این صورت حتی قرآن نیز ـ كه شفا و رحمت است ـ برای آنان زیانبار خواهد شد: [وَ لا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً[؛7 «قرآن مایة شفا و رحمت را نازل می كنیم؛ ولی همین برای ستمگران جز زیان و خسارت افزایش نمی دهد.» نظیر قند برای دارندة یرقان و مرض قند.

  بر سیه دل چه سود خواند وعظ                     نرود میخ آهنین در سنگ 8

 
3. زمینه سازی كفر

دروغ، دالان كفر است. هرگاه با گناه دل از ایمان تهی شود، كفر و نفاق جایش را پر می كند. اگر گناه تداوم یابد، تمامی صفحة دل را سیاه می كند و قلب سیاه، توان دریافت و استفاده از نور توحید را از دست می دهد.

به بیان دیگر، ادامة گناه، قساوت قلب می آورد و قساوت قلب، ماهیّت انسانی را تغییر می دهد. هرگاه ماهیت انسان به حیوان تبدیل شود، انقلاب ماهیت یا بازگشت به حالت اولیه تقریباً محال است؛ البته تا پیش از تغییر و دگرگونی ماهوی، جای توبه و انابه یا توفیق بازگشت وجود دارد.

نفاق

مردی به محضر حضرت رسول اكرم صلی الله علیه وآله وسلم مشرف شد و پرسید: ای رسول خدا! كار جهنّمیها چه بوده است؟ حضرت فرمودند: «الْكَذِبُ إِذَا كَذَبَ الْعَبْدُ فَجَرَ وَ إِذَا فَجَرَ كَفَرَ وَ إِذَا كَفَرَ دَخَلَ النَّار؛9 [كار جهنمیها] دروغ [بوده است.] آن گاه كه بنده دروغ بگوید، فاسق و منحرف می گردد و هرگاه فاسق شود، كافر می شود و هرگاه كافر گردد، وارد آتش می شود.»

 
4. بسترساز نفاق

نفاق در دورویی و دوگانگی ظاهر و باطن خود را نشان می دهد و چون دروغگو تلاش می كند حقایق را بپوشاند و وارونه جلوه دهد، به تدریج صفت زشت نفاق در درون او لانه می كند.

حضرت امیر مۆمنان علیه السلام می فرماید: «الْكِذْبُ یُۆَدِّی إِلَى النِّفَاقِ؛10 دروغ به نفاق منجر می شود.»

از پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل است كه: «الْكِذْبَ بَابٌ مِنْ أبْوَابِ النِّفَاقِ؛11 دروغ دری از درهای نفاق است.»

از حضرت صادق علیه السلام از قول نبی اكرم صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است: «ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِیهِ كَانَ مُنَافِقاً وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّى وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ مَنْ إِذَا ائْتُمِنَ خَانَ وَ إِذَا حَدَّثَ كَذبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْل؛12 سه چیز است كه در هر فردی باشد، منافق خواهد بود، اگرچه روزه بگیرد و نماز بخواند و گمان كند كه مسلمان است: كسی كه وقتی او را امین شمارند، خیانت كند و آن گاه كه سخن براند، دروغ گوید و آن گاه كه پیمان بندد، پیمان شكند.»
ادامة گناه، قساوت قلب می آورد و قساوت قلب، ماهیّت انسانی را تغییر می دهد. هرگاه ماهیت انسان به حیوان تبدیل شود، انقلاب ماهیت یا بازگشت به حالت اولیه تقریباً محال است؛ البته تا پیش از تغییر و دگرگونی ماهوی، جای توبه و انابه یا توفیق بازگشت وجود دارد

دل نیارامد ز گفتار دروغ                  آب و روغن هیچ نفروزد فروغ

 

قرآن می فرماید: [فَأَعْقَبَهُمْ نِفاقاً فی قُلُوبِهِمْ إِلى یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِما أَخْلَفُوا اللَّهَ ما وَعَدُوهُ وَ بِما كانُوا یَكْذِبُونَ[؛13 «در نتیجة [بخل] به سزای آنكه با خدا خلف وعده كردند و از آن روی كه دروغ می گفتند. در دلهایشان تا روزی كه او را دیدار می كنند نفاقی را بر جای گذاشت.»

انواع كفر و نفاق


كفر و نفاق دو گونه است: عقیدتی و عملی. کفر عقیدتی، نظیر الحاد و شرك و کفر اهل كتاب.

و كفر عملی، آن است كه شخص مسلمان است، احكام ظاهری اسلام نظیر طهارت، حلیّت ذبیحه، دفن در قبرستان مسلمین، جواز نكاح و... را دارد و ممكن است از گناهش نیز توبه كند، و در نهایت چنین شخصی اگر واجبات را رها و گناهان را انجام دهد، فاسق به حساب می آید، نه كافر عملی. مهم عاقبت و لحظة قبل الموت است، اگر رحمت الهی شامل او گردد و مۆمن از دنیا برود، بهشتی است، و گرنه جهنمی.

منظور روایاتی كه تارك الصلاة، مانع الزكاة، یا متخلّف از وعده و دروغگو را كافر قلمداد می كنند، همین كفر عملی است، نه عقیدتی.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سلام دوستان به سایت من خوش آمدید حقیقت صراط: اگر در ميان مردم عدالت برقرار شود، همه بى نياز مى شوند و به اذن خداوند متعال آسمان روزى خود را فرو مى فرستد و زمين بركت خويش را بيرون مى ريزد.