آیا بسته شدن بخت واقعیت دارد؟
جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴ ب.ظ
آیا بسته شدن بخت واقعیت دارد؟
حقیقت صراط: مطمئنم در رابطه با این موارد سوالات بسیار زیادی شنیده اید...
می خواهم بدانم آیا طلسم وجود دارد و افراد میتوانند كسی رو طلسم كنند؟
آیا بسته شدن بخت واقعیت دارد؟
آیا سحر وجود دارد؟ اگر دارد راه بی اثر کردن آن چیست؟
سحر و جادو صنعتی است که خداوند متعال در قرآن کریم بر وجود آن تصریح نموده است، پس کسی که اهل قرآن باشد، وجودش را نفی نمیکند. که یكی از اقسام سحر و جادو، تصرفات چشم است كه اگر به گونه آسیبزا و زیانبار باشد از آن به چشم زخم یاد می شود. چشم زخم به معنای آسیبی است كه چشم بد به كسی بزند.
اصل مساله چشم زخم حقیقت دارد و روایاتی دال بر وقوع آن وجود دارد از جمله نبی مرکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) چنین فرمایش کردند: «چشم زخم، واقعیت دارد و مرد را در قبر و شتر را در دیگ در آورد» (کنایه این که ممکن است بر اثر چشم زخم، شتری مریض شود و صاحبش از ترس تلف شدنش، او را ذبح نماید.)
در نهج البلاغه (جملات قصار حضرت) نیز آمده است: «العین حق و الرقى حق؛ چشم زخم حق است و توسل به دعا براى دفع آن نیز حق است».
مرحوم علامه طباطبایی(ره) در این خصوص میفرمایند: «... در این میان افعال خارق العاده دیگری است که مستند به هیچ کدام از اسباب طبیعی و عادی نیست، مانند خبر دادن از پنهانیها و مانند ایجاد محبت یا دشمنی و گشودن گرهها و گره زدنها و خواب کردن و احضار و حرکت دادن اشیاء با اراده و از این قبیل کارهایی که مرتاضها انجام می دهند که به هیچ وجه قابل انکار نیست، یا خودمان بعضی از آنها را دیدهایم و یا برایمان آن قدر نقل کردهاند که دیگر قابل انکار نیست.»،
منتهی بیان شد که اولاً فعل حرامی است و نباید یاد گرفت و یاد داد و عمل نمود. چنان که حضرت على مىفرماید: "من تعلم شیئا من السحر قلیلا او کثیرا فقد کفر و کان آخر عهده بربه ..". "کسى که سحر بیاموزد، کم یا زیاد، کافر شده است، و رابطه او با خداوند به کلى قطع مىشود ...". (وسائل الشیعه باب 25)
آیات و ادعیه، هیچ کدام وِرد و جادو نیستند، لذا نیّت و توجه و دعای خالصانه، توکل و توسل جدی کارساز است. گاه دو رکعت نماز حاجت، هدیه دادن دو رکعت نماز به مقام والای حضرت مهدی(عج)، یک بسم الله الرحمن الرحیم و صلوات، یک بار تلاوت دو سوره معوذتین، یک بار تلاوت سوره حمد، همه طلسمات احتمالی را باطل میکند و همه گرههای افتاده در کار را میگشاید
ثانیاً گمان نشود که هر مشکلی لابد از سحر و جادو و بسته شدن بخت و یا افتادن گره توسط سحر و جادو در کارها میباشد. گاه مشکلات دیگری مانع از وقوع مطلوب میگردد.
این گمان، اولاً سبب تعطیلی عقل و تعقل در تدبیرها و چاره جوییها میگردد و ثانیاً سبب رونق بازار رمّالهای دکاندار و از خدا بیخبر میشود، چرا که نان آنها در سادگی و زودباوری و البته تنبلی برخی از مردم است.
بدیهی است برخی از مردم ساده، دوست ندارند که فکر کنند، تأمل و تدبر کنند، چاره اندیشی و عمل کنند، دوست دارند یکی دعایی بخواند و فوت کند یا بنویسد و بخوراند، همه کارهایشان اصلاح شود!
دقت شود که وقتی سحر و جادو و بستن بخت و ... وجود دارد، آثار و تبعات سوء آن نیز وجود دارد. چه کسی گفته که هر ساحر یا رمّالی میتواند گره بگشاید و یا بخت بسته را باز کند؟ آیا مراجعه کننده فکر نمیکند شاید همین کار او سبب گره بیشتر و یا تبعات سوء بدتری باشد؟ اگر قرار بود کارها با سحر و جادو حل شود، خداوند حکیم به جای انبیا و اولیایش جادوگر به سوی مردم گسیل میکرد و به جای قرآن و رهنمودهایش اورادِ گوناگون میفرستاد.
می خواهم بدانم آیا طلسم وجود دارد و افراد میتوانند كسی رو طلسم كنند؟
آیا بسته شدن بخت واقعیت دارد؟
آیا سحر وجود دارد؟ اگر دارد راه بی اثر کردن آن چیست؟
سحر و جادو صنعتی است که خداوند متعال در قرآن کریم بر وجود آن تصریح نموده است، پس کسی که اهل قرآن باشد، وجودش را نفی نمیکند. که یكی از اقسام سحر و جادو، تصرفات چشم است كه اگر به گونه آسیبزا و زیانبار باشد از آن به چشم زخم یاد می شود. چشم زخم به معنای آسیبی است كه چشم بد به كسی بزند.
اصل مساله چشم زخم حقیقت دارد و روایاتی دال بر وقوع آن وجود دارد از جمله نبی مرکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) چنین فرمایش کردند: «چشم زخم، واقعیت دارد و مرد را در قبر و شتر را در دیگ در آورد» (کنایه این که ممکن است بر اثر چشم زخم، شتری مریض شود و صاحبش از ترس تلف شدنش، او را ذبح نماید.)
در نهج البلاغه (جملات قصار حضرت) نیز آمده است: «العین حق و الرقى حق؛ چشم زخم حق است و توسل به دعا براى دفع آن نیز حق است».
مرحوم علامه طباطبایی(ره) در این خصوص میفرمایند: «... در این میان افعال خارق العاده دیگری است که مستند به هیچ کدام از اسباب طبیعی و عادی نیست، مانند خبر دادن از پنهانیها و مانند ایجاد محبت یا دشمنی و گشودن گرهها و گره زدنها و خواب کردن و احضار و حرکت دادن اشیاء با اراده و از این قبیل کارهایی که مرتاضها انجام می دهند که به هیچ وجه قابل انکار نیست، یا خودمان بعضی از آنها را دیدهایم و یا برایمان آن قدر نقل کردهاند که دیگر قابل انکار نیست.»،
منتهی بیان شد که اولاً فعل حرامی است و نباید یاد گرفت و یاد داد و عمل نمود. چنان که حضرت على مىفرماید: "من تعلم شیئا من السحر قلیلا او کثیرا فقد کفر و کان آخر عهده بربه ..". "کسى که سحر بیاموزد، کم یا زیاد، کافر شده است، و رابطه او با خداوند به کلى قطع مىشود ...". (وسائل الشیعه باب 25)
آیات و ادعیه، هیچ کدام وِرد و جادو نیستند، لذا نیّت و توجه و دعای خالصانه، توکل و توسل جدی کارساز است. گاه دو رکعت نماز حاجت، هدیه دادن دو رکعت نماز به مقام والای حضرت مهدی(عج)، یک بسم الله الرحمن الرحیم و صلوات، یک بار تلاوت دو سوره معوذتین، یک بار تلاوت سوره حمد، همه طلسمات احتمالی را باطل میکند و همه گرههای افتاده در کار را میگشاید
ثانیاً گمان نشود که هر مشکلی لابد از سحر و جادو و بسته شدن بخت و یا افتادن گره توسط سحر و جادو در کارها میباشد. گاه مشکلات دیگری مانع از وقوع مطلوب میگردد.
این گمان، اولاً سبب تعطیلی عقل و تعقل در تدبیرها و چاره جوییها میگردد و ثانیاً سبب رونق بازار رمّالهای دکاندار و از خدا بیخبر میشود، چرا که نان آنها در سادگی و زودباوری و البته تنبلی برخی از مردم است.
بدیهی است برخی از مردم ساده، دوست ندارند که فکر کنند، تأمل و تدبر کنند، چاره اندیشی و عمل کنند، دوست دارند یکی دعایی بخواند و فوت کند یا بنویسد و بخوراند، همه کارهایشان اصلاح شود!
دقت شود که وقتی سحر و جادو و بستن بخت و ... وجود دارد، آثار و تبعات سوء آن نیز وجود دارد. چه کسی گفته که هر ساحر یا رمّالی میتواند گره بگشاید و یا بخت بسته را باز کند؟ آیا مراجعه کننده فکر نمیکند شاید همین کار او سبب گره بیشتر و یا تبعات سوء بدتری باشد؟ اگر قرار بود کارها با سحر و جادو حل شود، خداوند حکیم به جای انبیا و اولیایش جادوگر به سوی مردم گسیل میکرد و به جای قرآن و رهنمودهایش اورادِ گوناگون میفرستاد.
ب – البته برای ابطال چشم زخم – سحر و جادو
در بستن بخت – ایجاد اختلاف – ایجاد محبت – گشایش بخت برای ازدواج و ...،
ادعیه و دستورالعملهای معتبری وجود دارد.
و این که هر کس گمان دارد بختش بسته شده است، ابتدا از رفتن به سراغ این هایی که تحت عنوان دعا نویسی نوشتهجات یا دستورالعملهایی میدهند خودداری کند، چرا که احتمال بازتاب سوءاش بیشتر است و در ضمن حرام نیز هست – مگر آن که به علما و فقهای شناخته شده و صاحب کرامت رجوع کند. ثانیاً اطراف خود و منزل و لباسها و کمدهایش را بگردد، تا کسی وِردی یا طلسمی در آنها پنهان نکرده باشد. ثالثاً آیات، ادعیه و اذکار وارده و معتبر را بخواند یا عمل کند.
- مداومت در تلاوت سوره های «الفلق» و «الناس» باطل کنندهی هر گونه سحر و چشم زخم است.
حضرت على مىفرماید: "من تعلم شیئا من السحر قلیلا او کثیرا فقد کفر و کان آخر عهده بربه ..". " کسى که سحر بیاموزد، کم یا زیاد، کافر شده است، و رابطه او با خداوند به کلى قطع مىشود ..."
- دعای «سیفی صغیر» در مفاتیح که تقریباً دو صفحه است و بعد از دعای عظیم الشأن «جامعه صغیر» و قبل از دعای ارزشمند و گشایشگر «توسل» درج شده است، از موثرترین دعاها در شکستن طلسمات میباشد. اگر باور و دقتی باشد، حتی یک بارش نیز کافیست و البته در تداومش خیر بیشتری هست. منتهی به صورت دعا خوانده شود و نه به صورت وِرد.
- رسول خدا(صلی الله علیه و آله) برای دفع شیاطین و جادوگران خواندن آیه سخره یعنی آیات 54، 55، و 56 سوره اعراف را سفارش کردهاند. (کلیات مفاتیح الجنان، صفحه 1139)
- صدقه نیز از مهم ترین عوامل رفع گرفتاری ها، دور شدن بلاها و شکست طلسمات است.
البته دستورات معتبر دیگری مانند خواندن زیارت عاشورا به قصد اجابت دعا در شکست طلسمات و نیز گشایش بخت (چه پسر و چه دختر) وجود دارد.
دقت فرمایید که آیات و ادعیه، هیچ کدام وِرد و جادو نیستند، لذا نیّت و توجه و دعای خالصانه، توکل و توسل جدی کارساز است. گاه دو رکعت نماز حاجت، هدیه دادن دو رکعت نماز به مقام والای حضرت مهدی (عج)، یک بسم الله الرحمن الرحیم و صلوات، یک بار تلاوت دو سوره معوذتین، یک بار تلاوت سوره حمد، همه طلسمات احتمالی را باطل میکند و همه گرههای افتاده در کار را میگشاید.
پس از نظر اسلام، انجام، تعلیم، تعلم و تکسب به سحر، ممنوع و حرام و از گناهان کبیره است و در بعضی از روایات، تعلیم و تعلم سحر را موجب کفر شمرده اند.
و این که هر کس گمان دارد بختش بسته شده است، ابتدا از رفتن به سراغ این هایی که تحت عنوان دعا نویسی نوشتهجات یا دستورالعملهایی میدهند خودداری کند، چرا که احتمال بازتاب سوءاش بیشتر است و در ضمن حرام نیز هست – مگر آن که به علما و فقهای شناخته شده و صاحب کرامت رجوع کند. ثانیاً اطراف خود و منزل و لباسها و کمدهایش را بگردد، تا کسی وِردی یا طلسمی در آنها پنهان نکرده باشد. ثالثاً آیات، ادعیه و اذکار وارده و معتبر را بخواند یا عمل کند.
- مداومت در تلاوت سوره های «الفلق» و «الناس» باطل کنندهی هر گونه سحر و چشم زخم است.
حضرت على مىفرماید: "من تعلم شیئا من السحر قلیلا او کثیرا فقد کفر و کان آخر عهده بربه ..". " کسى که سحر بیاموزد، کم یا زیاد، کافر شده است، و رابطه او با خداوند به کلى قطع مىشود ..."
- دعای «سیفی صغیر» در مفاتیح که تقریباً دو صفحه است و بعد از دعای عظیم الشأن «جامعه صغیر» و قبل از دعای ارزشمند و گشایشگر «توسل» درج شده است، از موثرترین دعاها در شکستن طلسمات میباشد. اگر باور و دقتی باشد، حتی یک بارش نیز کافیست و البته در تداومش خیر بیشتری هست. منتهی به صورت دعا خوانده شود و نه به صورت وِرد.
- رسول خدا(صلی الله علیه و آله) برای دفع شیاطین و جادوگران خواندن آیه سخره یعنی آیات 54، 55، و 56 سوره اعراف را سفارش کردهاند. (کلیات مفاتیح الجنان، صفحه 1139)
- صدقه نیز از مهم ترین عوامل رفع گرفتاری ها، دور شدن بلاها و شکست طلسمات است.
البته دستورات معتبر دیگری مانند خواندن زیارت عاشورا به قصد اجابت دعا در شکست طلسمات و نیز گشایش بخت (چه پسر و چه دختر) وجود دارد.
دقت فرمایید که آیات و ادعیه، هیچ کدام وِرد و جادو نیستند، لذا نیّت و توجه و دعای خالصانه، توکل و توسل جدی کارساز است. گاه دو رکعت نماز حاجت، هدیه دادن دو رکعت نماز به مقام والای حضرت مهدی (عج)، یک بسم الله الرحمن الرحیم و صلوات، یک بار تلاوت دو سوره معوذتین، یک بار تلاوت سوره حمد، همه طلسمات احتمالی را باطل میکند و همه گرههای افتاده در کار را میگشاید.
پس از نظر اسلام، انجام، تعلیم، تعلم و تکسب به سحر، ممنوع و حرام و از گناهان کبیره است و در بعضی از روایات، تعلیم و تعلم سحر را موجب کفر شمرده اند.
۹۳/۰۸/۳۰