حقیقت صراط

حقیقت صراط: خدای متعال در سوره های متعددی از قرآن کریم با اشاره به مسأله مهم هدایت ، مردم را به روی آوردن به صراط مستقیم دعوت می کند و آن را ضرورتی برای هدایت و تکامل بشریت معرفی می نماید.
پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۴ ب.ظ

توصیه های خدا به عیسى بن مریم (ع)



توصیه های خدا به عیسى بن مریم (ع)



حقیقت صراط: اى عیسى منم پروردگار تو و پروردگار پدرانت نامم یگانه است و منم یکتا که هر چیزى را تنها آفریدم و هر چیز ساخته منست و همه بسوى من برگردند.( ادامه مطلب )

اى عیسى توئى مسیح به فرمان من، و تو از گل آفرینش کنى باجازه من، و تو مرده‏ ها را زنده کنى به سخن من، تو شیفته درگاهم باش، و از من بترس که پناهى از من نیابى جز خود من.

اى عیسى به تو سفارش کنم سفارش آنکه از مهربانى دلسوز تو است تا سزاوار پیوست با من شوى بوسیله اینکه شادى مرا بجوئى، تو در بزرگى، و در خردى برکت داده شدى هر جا بودى برکت یافتى من گواهم که تو بنده من و زاده کنیز منى، با نافله‏ ها به من نزدیک شو، و بر من توکل کن تا تو را کفایت کنم، و دنبال دیگرى مرو تا تو را ترک کنم.

اى عیسى بر بلا صبر کن و به قضاء راضى باش، و به مانند شادمانى من به خودت باش زیرا شادمانیم این است که اطاعت شوم و نافرمانى نشوم.
اى عیسى ذکر مرا بزبانت زنده دار، و دوستى مرا در دلت بپرور.
اى عیسى در هنگامه‏ هاى غفلت بیدار باش، و لطائف دانش و پند را محکم و استوار نما و براى من به خلقش بیاموز.
اى عیسى راغب و راهب باش و دلت را با ترس من بکش.
اى عیسى شب را براى جستجوى رضایم در نظر دار، و روزت را براى روز نیازت روزه دار.
اى عیسى تو مسئولى پس به ناتوان رحم کن چنان که من تو را رحم نموده‏ام و بر یتیم زور مگو
اى عیسى در هر جاى خلوت بر خود گریه کن و به مواقیت نمازها گام بردار، و لذت نطق بذکر مرا به من بشنوان زیرا من با تو خوب کردم.

اى عیسى چه بسیار مردمى را که به گناه گذشته آنان هلاک کردم و تو را از آنها نگهداشتم.
اى عیسى با ناتوان مدارا کن، و دیده نارسایت را به آسمان بر آور و مرا بخوان، زیرا من به تو نزدیکم و نامم را مبر مگر بزارى بدرگاهم، و با توجه کامل زیرا هر گاهم چنین بخوانى تو را اجابت کنم.

اى عیسى متمرد به نافرمانى بر من تو را نفریبد که روزى مرا میخورد و دیگرى را می پرستد سپس هنگام گرفتارى مرا می خواند و من او را اجابت می کنم باز می گردد به همان وضعى که بوده، آیا به من تمرد می کند یا بخشمم تعرض می کند، به خودم سوگند خوردم که چنانش بگیرم که نجاتى نداشته باشد، و جز من پناهى نداشته باشد، از آسمان و زمین من کجا می گریزد.

اى عیسى به ستمکاران بنى اسرائیل بگو مرا دعا نکنید در صورتى که حرام زیر دامن خود دارید و در خانه‏ هاى شما بتها است، زیرا من قسم خوردم دعا را اجابت کنم و اجابت دعاى آنان لعن بر آنها است تا از هم جدا شوند.


نوشته شده توسط elaheh solimani
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

حقیقت صراط

حقیقت صراط: خدای متعال در سوره های متعددی از قرآن کریم با اشاره به مسأله مهم هدایت ، مردم را به روی آوردن به صراط مستقیم دعوت می کند و آن را ضرورتی برای هدایت و تکامل بشریت معرفی می نماید.

مترجم سایت

حقیقت صراط

صراط بهشت ، ظهور قابليت‌ها در قيامت است

پس‌ رسيدن‌ به‌ بهشتِ فعليّت‌، يعني‌ بهشتِ بعد از طيّ عالم‌ برزخ‌ در قيامت‌، بعد از امتحانات‌ در دنيا بوده‌؛ و هر كس‌ امتحانانش‌ بهتر و نتيجه‌اش‌ عاليتر باشد، به‌ صراط‌ مستقيم‌ نزديكتر و به‌ راه‌ و روش‌ عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ مناسب‌تر و ملايم‌تر است‌.

اصحاب‌ اليمين‌: يعني‌ سعادتمندان‌ و نيكاني‌ كه‌ كارهاي‌ خوب‌ انجام‌ ميداده‌اند و از زشتي‌ها پرهيز مي‌نموده‌اند، ولي‌ نتوانسته‌اند ريشه علاقۀ به‌ دنيا و ماسِوَی‌ الله‌ را در وجودشان‌ بسوزانند. و منظور از «دنيا» غير خداست‌؛ هر چه‌ باشد، و هر مقام‌ و درجه‌ و فضيلتي‌ بوده‌ باشد.

غير خدا هر چه‌ هست‌ دنياست‌، گرچه‌ بهشت‌ و مقام‌ باشد. زيرا دنيا يعني‌ حيات‌ دانيه‌؛ و كسي‌ كه‌ منظور و مقصودش‌ مقصور و محصور در ذات‌ اقدس‌ حضرت‌ احديّت‌ نبوده‌ باشد، در زندگي‌ پس‌ زيست‌ ميكند گر چه‌ داراي‌ فضائل‌ و مكارمي‌ هم‌ بوده‌ باشد.

اصحاب‌ اليمين‌ از روي‌ جهنّم‌ عبور ميكنند؛ و چون‌ حقيقت‌ آتش‌ را درنيافته‌اند و بدان‌ در دنيا قدري‌ نزديك‌ شده‌اند، مانند شخص‌ سواره‌ و يا پياده‌ هستند كه‌ از ديدن‌ مناظر دوزخ‌ در وقت‌ عبور در دهشت‌ است‌ و از حرارت‌ و هواي‌ نامطبوع‌ آن‌ قدري‌ ناراحت‌ است‌.

 


p30web

جدول پخش ورزش از تلویزیون

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

ابزار هدايت به بالاي صفجه

یوزر و پسورد 32

الکسا

ابزار وبلاگ



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
بایگانی
کلمات کلیدی

فرق بین مُخلِص و مُخلَص چیست؟

فرا رسیدن سالروز اربعین حسینی(ع)

دلیل بزرگداشت اربعین حسینی چیست‌؟

آیا یهودیان و مسیحیان به بهشت می‌روند؟

چرا دعاهایمان مستجاب نمیشود ؟

واژه ای زیبا در آیة الکرسی

سه گروه که خدا به آنها لبخند می زند!

این افراد در قیامت اژدهایی به گردنشان آویزان است!

آشنایی با توصیه‌های معنوی برای شب یلدا

3 توصیه قرآن کریم برای دولت اعتدال

پنج دستورالعمل برای انسانیت

8 عذاب روحی جهنمیان !

نعل اسب از خرافه تا واقعیت !؟+عکس

بهترین راه به جای توبه کردن چیست؟

5 تکنیک برای دوستی‌های عمیق‌تر در اسلام

رسالت نهج البلاغه چیست؟

محبوب‌ترین بنده خدا در کلام امام علی(ع)

اهمیت عدد چهل در متون دینی

خشت آخر خانه نبوت

اربعین حسینی

22شرط برای حفظ قرآن

جدول تمام مراسمات اربعین حسینی : جدول

یک اربعین اسیر بلایم

اسیر عشق

نمونه هایی از غلو درباره امام حسین(ع)

اعمال روز اربعین + متن کامل زیارت

آیه‌ای که امام حسین(ع) در راه کربلا خواند

فرازی از زیارت اربعین

آیاتی در مورد هدایت

40 پاداش باورنکردنی برای یک زیارت

نویسندگان
آخرین نظرات

مجله نایت پلاس


دریافت کد مجله

کد اخبار

کد اخبار

کد اخبار

کد اخبار

کد اخبار

توصیه های خدا به عیسى بن مریم (ع)

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۴ ب.ظ


توصیه های خدا به عیسى بن مریم (ع)



حقیقت صراط: اى عیسى منم پروردگار تو و پروردگار پدرانت نامم یگانه است و منم یکتا که هر چیزى را تنها آفریدم و هر چیز ساخته منست و همه بسوى من برگردند.( ادامه مطلب )

اى عیسى توئى مسیح به فرمان من، و تو از گل آفرینش کنى باجازه من، و تو مرده‏ ها را زنده کنى به سخن من، تو شیفته درگاهم باش، و از من بترس که پناهى از من نیابى جز خود من.

اى عیسى به تو سفارش کنم سفارش آنکه از مهربانى دلسوز تو است تا سزاوار پیوست با من شوى بوسیله اینکه شادى مرا بجوئى، تو در بزرگى، و در خردى برکت داده شدى هر جا بودى برکت یافتى من گواهم که تو بنده من و زاده کنیز منى، با نافله‏ ها به من نزدیک شو، و بر من توکل کن تا تو را کفایت کنم، و دنبال دیگرى مرو تا تو را ترک کنم.

اى عیسى بر بلا صبر کن و به قضاء راضى باش، و به مانند شادمانى من به خودت باش زیرا شادمانیم این است که اطاعت شوم و نافرمانى نشوم.
اى عیسى ذکر مرا بزبانت زنده دار، و دوستى مرا در دلت بپرور.
اى عیسى در هنگامه‏ هاى غفلت بیدار باش، و لطائف دانش و پند را محکم و استوار نما و براى من به خلقش بیاموز.
اى عیسى راغب و راهب باش و دلت را با ترس من بکش.
اى عیسى شب را براى جستجوى رضایم در نظر دار، و روزت را براى روز نیازت روزه دار.
اى عیسى تو مسئولى پس به ناتوان رحم کن چنان که من تو را رحم نموده‏ام و بر یتیم زور مگو
اى عیسى در هر جاى خلوت بر خود گریه کن و به مواقیت نمازها گام بردار، و لذت نطق بذکر مرا به من بشنوان زیرا من با تو خوب کردم.

اى عیسى چه بسیار مردمى را که به گناه گذشته آنان هلاک کردم و تو را از آنها نگهداشتم.
اى عیسى با ناتوان مدارا کن، و دیده نارسایت را به آسمان بر آور و مرا بخوان، زیرا من به تو نزدیکم و نامم را مبر مگر بزارى بدرگاهم، و با توجه کامل زیرا هر گاهم چنین بخوانى تو را اجابت کنم.

اى عیسى متمرد به نافرمانى بر من تو را نفریبد که روزى مرا میخورد و دیگرى را می پرستد سپس هنگام گرفتارى مرا می خواند و من او را اجابت می کنم باز می گردد به همان وضعى که بوده، آیا به من تمرد می کند یا بخشمم تعرض می کند، به خودم سوگند خوردم که چنانش بگیرم که نجاتى نداشته باشد، و جز من پناهى نداشته باشد، از آسمان و زمین من کجا می گریزد.

اى عیسى به ستمکاران بنى اسرائیل بگو مرا دعا نکنید در صورتى که حرام زیر دامن خود دارید و در خانه‏ هاى شما بتها است، زیرا من قسم خوردم دعا را اجابت کنم و اجابت دعاى آنان لعن بر آنها است تا از هم جدا شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سلام دوستان به سایت من خوش آمدید حقیقت صراط: اگر در ميان مردم عدالت برقرار شود، همه بى نياز مى شوند و به اذن خداوند متعال آسمان روزى خود را فرو مى فرستد و زمين بركت خويش را بيرون مى ريزد.